הצטרפו לרשימת התפוצה 
פוסטים נבחרים
חפשו לפי תגיות

הבלוג של "הבית"

טיפים של שילי לחזרה לשיגרה עם הילדים

השבוע באופן רשמי נפתחת השנה

אמנם אנחנו אחרי חודש מלא בחגים (ובבידודים) אבל כולי תקווה שעכשיו נוכל באמת להתחיל אותה.

החזרה לשגרה מאוד מבולבלת – היא גם גורמת לשעון הביולוגי שלנו להשתגע, אז איך עושים את זה?

מה עושים? מדברים על זה על הילדים, מתכננים את הזמן שכל ההכנות בערב לא יגלשו לשעות מאוחרות.

חוזרים לאכול ארוחת ערב בשעה סבירה (אם אפשר משותפת – על זה נדבר בפוסט אחר), מקלחות, סיפור לקטנים ולמיטה כך שיוכלו לקבל את שעות השינה הנחוצות.

דבר נוסף – הכינו מראש את הציוד והבגדים ליום המחר – זה מוריד מתח ולחץ מיותר בבוקר.

אני מאמינה גדולה בצמצום שימוש במכשירים אלקטרונים לקראת השינה. הריצוד של המסך מייצר אדרנלין שפוגם בשקט שמסייע לשינה טובה.

ברור שככל שהילדים גדולים יותר זה הופך קשה עד בלתי אפשרי אבל כל עוד הם קטנים חשוב לשים לזה לב ולנסות לצמצם.

ואיך עושים את זה? שמים כולנו את הטלפונים בצד, קובעים זמן שקט, אפשר לשחק משחק קופסה, אפשר לשבת ולדבר בשקט (שיחות מעניינות עולות לא פעם בזמנים הרגועים כשהיום נגמר), אפשר להקריא או לשמוע אותם מקריאים סיפור, אפשר לנגן להם או לשיר (אני זמרת גרועה אבל חביב היה מנגן ושר לילדים והם זוכרים את זה עד היום).

השעה הזו לקראת שינה היא שעה יקרה מפז – נצלו אותה, הכניסו שקט הביתה, הנמיכו את האורות, כבו את המכשירים האלקטרונים והתמסרו לשעה הזו.

כל זה מאפשר להם להירדם רגועים יותר ולקום עם כוחות ליום חדש.


שמור על קשר
  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • YouTube Social  Icon
  • Google+ Social Icon